Η φετινή Formula 1 έχει νέο πρωτοπόρο στη βαθμολογία των οδηγών. Με 3 νίκες στους πρώτους 5 αγώνες μέσα στο 2025 και ο Οσκαρ Πιάστρι σκαρφάλωσε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην κορυφή. Από το καταστραφικό Grand Prix της Αυστραλίας στην κορυφή της Τζέντα.  

Thess tenta Banner

Πρώτος αγώνας του 2025 στο «εντός έδρας» Grand Prix της Formula 1 για τον Όσκαρ Πιάστρι, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Η πρωταθλήτρια Μακλάρεν οδεύει πρόσω ολοταχώς στο 1-2, μέχρι που οι βρόχινες συνθήκες άλλαξαν τα δεδομένα για τον Πιάστρι και τον «πέταξαν» στο γρασίδι. Τερμάτισε στην 9η θέση και η σεζόν ξεκίνησε άσχημα για τον νεαρό Αυστραλό, που βρίσκεται στην σκιά του teammate του, Λάντο Νόρις.  

Η χρονιά όμως μόλις είχε ξεκινήσει και ήταν πολύ νωρίς για να τον ξεγράψουμε. Η νίκη στη Σανγκάη έδωσε ψυχολογία στον Πιάστρι, την ίδια ώρα που ο Νόρις συμβιβάστηκε με την 2η θέση και δεν ήθελε να δημιουργήσει πίεση στην ομάδα του και τον teammate του από τον 2ο αγώνα της Formula 1. Στην Ιαπωνία έγινε ακριβώς το ίδιο από την πλευρά του Πιάστρι όταν δεν απαίτησε από την Μακλάρεν να αλλάξουν θέσεις με τον Νόρις, παρά τον γρήγορο ρυθμό του Αυστραλού.  

Οι 2 επομένοι αγώνες όμως είχαν καίρια σημασία για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. 2 νίκες για τον Πιάστρι στο Μπαχρέιν και στη Τζέντα, την ίδια στιγμή που ο συνδιεκδικητής του και teammate του κατέκτησε την 3η θέση στο Μπαχρέιν και την 4η στη Σαουδική Αραβία στη Formula 1. Πιάστρι και Νόρις γνωρίζουν πως η ομάδα θα παρέμβει όταν οι δύο πιλότοι θα ζητήσουν αλλαγή θέσεων και δεν θα επιτρέψει να ρισκάρει τα δύο μονοθέσια. Οπότε το κλειδί για την νίκη είναι να κερδίσεις τον teammate σου στις κατατακτήριες δοκιμές.  

Ο Πιάστρι μετράει μέχρι στιγμής 2 Pole positions σε Κίνα και Μπαχρέιν και στις λεπτομέρειες έχασε και την 3η Pole στη Τζέντα, αλλά ευτυχώς για εκείνον από τον Μαξ Φερστάπεν. Η Μακλάρεν είχε το γρηγορότερο μονοθέσιο στη Σαουδική Αραβία αλλά η προσπέραση ήρθε μέσω των Pit stops, όταν ο Φερστάπεν εξέτισε την ποινή των 5 δευτερολέπτων, που του επιβλήθηκε στην 1η στροφή του αγώνα της Formula 1.  

BETWINS Banner

Δίκαιη ή άδικη η ποινή, σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και ο Πιάστρι πανηγύρισε την 3η του νίκη σε 5 αγώνες την φετινή σεζόν. Η Μακλάρεν έχει αδιαμφισβήτητα το γρηγορότερο μονοθέσιο και δύο μπαρουτοκαπνισμένους πιλότους, που «διψάνε» για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μολατάυτα έχει, παράλληλα και δύο άπειρους οδηγούς σε αυτό το θέμα, καθώς είναι η πρώτη φορά στην καριέρα τους, που φτάνουν τόσο ψηλά στην Formula 1 και θεωρούνται διεκδικητές του πρωταθλήματος.

Τα λάθη που έκανε ο Νόρις στα Qualifying του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας προέρχονται από την αυτήν την απειρία και το γεγονός ότι δυσκολεύεται να ανακάμψει άμεσα είναι ένα δείγμα πρωτοφανής πίεσης. Το δήλωσε άλλωστε πριν την έναρξη του τελευταίου Grand Prix, πως δεν δουλεύει όσο πέρυσι και όσο θα ήθελε. Από την άλλη πλευρά ο Όσκαρ Πιάστρι ανέκαμψε πιο γρήγορα μετά το λάθος του στην Μελβούρνη, δείχνοντας σημάδια ωριμότητας και ιδού τα αποτελέσματα. 

Ζακ Μπράουν και Αντρέας Στέλα το είχαν δηλώσει από πέρυσι “έχουμε το καλύτερο δίδυμο στη Formula 1”. Γνώριζαν ότι κάτι καλό χτίζεται στην Μακλάρεν και πως έχουν στην κατοχή τους ένα καταπληκτικό δίδυμο οδηγών, όπου είναι ικανό να κατακτήσει την κορυφή. Το πρωτάθλημα κατασκευαστών ήρθε το 2024 και όπως όλα δείχνουν θα έρθει και φέτος. Οι Πιάστρι και Νόρις όμως θέλουν και το πρωτάθλημα πιλότων και η Μακλάρεν δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε αυτό, καθορίζοντας ποιος είναι ο πρώτος οδηγός στην ομάδα.  

Δείτε εδώ το πρόγραμμα και τα αποτελέσματα του ΠΑΟΚ
Thess tenta Banner