Την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formula 1 κατέκτησε ο Όσκαρ Πιάστρι για το κυριακάτικο (23/3)

Η πρώτη του αντίδραση για την πρωτιά του μέσα απο την McLaren του ήταν ιδιαίτερα «cool». Δείτε εδώ το video με την αντίδραση του Πιάστρι μέσα απο το μονοθέσιο του. Το video έγινε πολύ δημοφιλές μεταξύ των φίλων της Formula 1.

Μετά τη 2η θέση και τη συγκομιδή 7 βαθμών στον αγώνα Sprint, ο Πιάστρι μείωσε τη διαφορά του από τον Νόρις στους 17 και θέλει όσο τίποτα μια νίκη αύριο.

Αυτή θα του επιτρέψει να την κατεβάσει σίγουρα ως τους 10 βαθμούς ίσως και πιο κάτω. Για τον Αυστραλό οδηγό της McLaren το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι πήρε την πρώτη pole της καριέρας του στη Formula 1 και εκκινεί μπροστά από το Νόρις.

Η ομάδα έχει πάγια τακτική να αβαντάρει στρατηγικά, αυτόν που προηγείται, αν λοιπόν ο Αυστραλός διατηρήσει το προβάδισμα στον πρώτο γύρο, πιθανά να έχει και το πλεονέκτημα της στρατηγικής. Ο πρώτος γύρος θα είναι κρίσιμος στη Formula 1.

Οι αναλύσεις δείχνουν πως η στρατηγική δυο αλλαγών είναι μονόδρομος αύριο. Αυτό οφείλεται στο νέο οδόστρωμα που παρέχει καλύτερη πρόσφυση οπότε φθείρει τα ελαστικά.

Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Στις κατατακτήριες είδαμε τους χρόνους γύρου να καταρρίπτονται και στο Sprint, λαμβάνοντας υπόψη το stint του σημερινού νικητή σε σύγκριση με το ίδιο γεγονός πέρυσι, είδαμε χρόνους γύρου πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα ταχύτερους, παρόλο που οι θερμοκρασίες ήταν σημαντικά υψηλότερες. Από το ένα έτος στο άλλο, βλέπουμε λοιπόν μια τεράστια αύξηση στην απόδοση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που υπολογίζαμε στις προσομοιώσεις πριν από αυτόν τον αγώνα, οι οποίες, να σημειωθεί, βασίζονται σε δεδομένα που λαμβάνονται από όλες τις ομάδες. Μεγάλες βελτιώσεις είδαμε και στη Formula 1 στο σύνολό της.

Ήταν επομένως απολύτως λογικό να αυξηθούν οι ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών για την εκκίνηση, κατά ένα psi σε κάθε άξονα. Όσον αφορά στη στρατηγική, το επίπεδο φθοράς μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι δυο αλλαγές είναι υποχρεωτικές, με τη χρήση της μέσης (C3) και της σκληρής (C2) γόμας. Παρόλο που η νέα μαλακή γόμα είναι αρκετά κοντά στη μέση γόμα όσον αφορά στην απόδοση, δεν πιστεύουμε ότι είναι μια ρεαλιστική επιλογή, ακόμη και αν θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στην εκκίνηση. Οι νέες γόμες δοκιμάστηκαν διεξοδικά στη Formula 1.

Στην πραγματικότητα, όσοι ξεκινούν πιο πίσω μπορεί να επιλέξουν τη σκληρή για να επεκτείνουν το πρώτο μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο, πριν κερδίσουν θέσεις κατά τη διάρκεια των πιτ στοπ. Αυτό για το οποίο μπορούμε να είμαστε σίγουροι είναι ότι όλα φαίνεται να είναι στη θέση τους για να προσφέρουν έναν αβέβαιο και συναρπαστικό αγώνα. Στις χθεσινές κατατακτήριες του Sprint, είδαμε τους τρεις πρώτους να απέχουν μόλις 80 χιλιοστά, ενώ σήμερα ήταν 82 χιλιοστά: μια περαιτέρω ένδειξη του πόσο κοντά είναι όλα στη Formula 1 του 2025».

Η σειρά εκκίνησης για τον GP Κίνας είναι:

Πίσω από τον Πιάστρι θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε το ρυθμό της Mercedes, της Red Bull και της Ferrari. Όλοι αυτοί οι οδηγοί έχουν σημαντική εμπειρία στη Formula 1.

Ο Χάμιλτον είχε πλεονέκτημα στο Sprint μένει να δούμε αν οι αλλαγές στις ρυθμίσεις μετά το Sprint θα διατηρήσουν την εικόνα στον αγώνα.

Ο Φερστάπεν είχε θέμα με τη φθορά των ελαστικών, η Mercedes είναι πιο γρήγορη στις δοκιμές αλλά φθείρει τα λάστιχα περισσότερο στον αγώνα, λογικά ο Ράσελ θα είναι ο πρώτος που θα μπει για αλλαγή. Τούτων δοθέντων περιμένουμε τις Ferrari να δώσουν μάχη για το τελευταίο σκαλί στο βάθρο. Ο αγώνας εκκινεί στις 09:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1+ στις 09:00. Είναι ένα σημαντικό γεγονός στη Formula 1.