Οι επικεφαλής των ομάδων της Formula 1 συναντήθηκαν ξανά με την FIA και τον Στέφανο Ντομενικάλι στη Γενεύη, για να συζητήσουν τις αλλαγές στους κανονισμούς της νέας χρονιάς, όπως επίσης και τις απαιτήσεις, που έχουν.

Eko

Το 2026 έχουμε πολύ σημαντικές αλλαγές σε όλους τους τομείς. Καινούρια μονοθέσια με αλλαγές στα αεροδυναμικά, στο σασί και καινούριες κινητήριες μονάδες, στις οποίες θα μπορούν οι ομάδες να κάνουν και αναβαθμίσεις.

Οι σημαντικότερες αλλαγές στον κινητήρα είναι η αύξηση του ποσοστού χρήσης του ηλεκτροκινητήρα από 20% στο 50%. Ως εκ τούτου ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας θα έρθουν στα ίδια επίπεδα, με το μόνο πρόβλημα που προκύπτει να βρίσκεται στην μπαταρία και ιδιαίτερα σε πίστες με μεγάλες ευθείες.

Το MGU-H αφαιρείται με σκοπό την απλοποίηση της κατασκευής του κινητήρα και το MGU-K θα έχει την τριπλάσια δύναμη, με σκοπό να αντικαταστήσει τον ρόλο του MGU-H. Το φρενάρισμα θα προσφέρει περισσότερα ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα και συγκεκριμένα θα φτάνει έως 350kW, ενώ το τωρινό υβριδικό σύστημα με το MGU-H παράγει έως 120kW. Επιπρόσθετα ο καινούριος κινητήρας θα είναι πάνω από 1000 άλογα με καλύτερες επιδόσεις και οι πιλότοι θα ξεκινούν κάθε αγώνα με 70 λίτρα καυσίμων έναντι 100 λίτρων.

Μείζον θέμα της συνάντησης ήταν η ασφάλεια των μονοθεσίων. Μολονότι τα μονοθέσια του 2026 είναι πιο μικρά σε σχέση με τα φετινά, ο σχεδιασμός προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια. Θα γίνει αύξηση του πατώματος, ενώ το MGU-K θα τοποθετηθεί μέσα στο σασί, κοντά στη μπαταρία και στα control electronics. Παρ’όλα αυτά θα βρίσκεται μέσα σε ένα προστατευτικό «κελί», καθώς παράγει πολλή ενέργεια και ως αποτέλεσμα θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια.

Thess tenta Banner

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Formula 1: Οι rookies που λάμπουν μετά από 5 αγώνες – Αυτός είναι η έκπληξη

Ένα σημαντικό κομμάτι της ασφάλειας είναι και τα υλικά του πατώματος. Η Formula 1 πρότεινε την χρήση ενός εναλλακτικού υλικού στα skid blocks στο πάτωμα των μονοθεσίων, τα οποία δεν δημιουργούν σπίθες και δεν υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς, όπως είδαμε στην πίστα της Σουζούκα.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό θέμα ήταν τα έξοδα των ομάδων και τα οικονομική τους. Οι αλλαγές σε όλους τους τομείς των μονοθεσίων θα επιφέρει πολλά έξοδα στις ομάδες. Για αυτό τον λόγο η Formula 1 και οι καινούριοι κανονισμοί εστιάζουν περισσότερο στο κομμάτι του κινητήρα, παρά στο αεροδυναμικό και στο σασί. Εκεί θα μπορούν οι ομάδες να χρησιμοποιούν πιο φθηνά υλικά, όπως επίσης δεν έχουν πολλά περιθώρια δημιουργικότητας, καθώς οι κανόνες στο αεροδυναμικό κομμάτι είναι πιο αυστηροί. Έτσι οι ώρες εργασίας και τα έξοδα των ομάδων θα επικεντρωθούν στο μηχανικό κομμάτι, όπου είναι και το πιο σημαντικό.

BETWINS Banner

Ήδη οι καινούριοι κανονισμοί και η απλοποίηση κατασκευής της κινητήριας μονάδας έχουν προσελκύσει δύο νέους κατασκευαστές, την Άουντι που θα ενταχθεί του χρόνου και την Κάντιλακ, που θα κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες το 2029. Μπορεί η Formula 1 να είναι ένα κλειστό σπορ και η FIA να μην θέλει περισσότερες ομάδες στο Grid, ωστόσο η F1 μεγαλώνει και μάλιστα ραγδαία. Τα έσοδα είναι τεράστια και η συμβολή της Liberty Media είναι τόσο σημαντική, που κάνει το άθλημα ακόμα πιο δημοφιλές.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα και τα αποτελέσματα του ΠΑΟΚ
Eko