Ο Κίμι Αντονέλι βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης στη Formula 1 μετά την έντονη κριτική που δέχθηκε από τον επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βολφ για την απόδοσή του στο Ιταλικό Γκραν Πρι στη Μόντσα.
Ο Ιταλός, ο οποίος έκλεισε τα 19 του χρόνια πριν λίγες ημέρες, αντικατέστησε φέτος τον Λιούις Χάμιλτον στην ομάδα δίπλα στον Τζορτζ Ράσελ. Από τα μέσα της σεζόν και έπειτα όμως διανύει μία περίοδο εμφανούς αγωνιστικής κάμψης, γεγονός που έχει αρχίσει να γεννά ερωτήματα για το μέλλον του.
Formula 1: Οι συνεχόμενες απογοητεύσεις και τα σπάνια σχόλια του Βολφ
Παρά την καλύτερη του εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές από τον Ιούνιο, ο Αντονέλι έκανε λάθος στις ελεύθερες δοκιμές μπαίνοντας στην αμμοπαγίδα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο προετοιμασίας. Στον αγώνα, ξεκίνησε από την έκτη θέση αλλά τερμάτισε ένατος, σε μία εμφάνιση που ο Βολφ χαρακτήρισε «απογοητευτική». Όπως δήλωσε:
«Απογοητευτικό αυτό το Σαββατοκύριακο. Δεν μπορείς να βάζεις το μονοθέσιο στην αμμοπαγίδα και να περιμένεις να είσαι ανταγωνιστικός. Όλος ο αγώνας ήταν απογοητευτικός. Αυτό δεν αλλάζει την πίστη μου στο ταλέντο του Κίμι, αλλά σήμερα ήταν κάτω από τις προσδοκίες».
Η αλλαγή τόνου του Wolff αποτέλεσε έκπληξη, καθώς μέχρι τώρα στήριζε ανοιχτά τον νεαρό οδηγό που θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της νέας γενιάς. Ο πρώην πρωταθλητής της Formula 1 και σχολιαστής του Sky Sports, Νίκο Ρόσμπεργκ, τόνισε ότι η δημόσια κριτική ήταν ασυνήθιστη και πιθανόν υπολογισμένη:
«Ο Toto είναι πάντα υπολογιστικός στις δηλώσεις του. Ίσως θέλει να βάλει πίεση στον Κίμι και την οικογένειά του ώστε να αλλάξουν προσέγγιση. Όλοι γνωρίζουμε ότι είναι τεράστιο ταλέντο, αλλά τα πράγματα είναι πιο δύσκολα απ’ ό,τι περιμέναμε».
Η συγκρίσεις αυξάνουν την πίεση
Η πίεση αυξάνεται καθώς ο Αντονέλι υστερεί σημαντικά έναντι του Ράσελ. Τα στατιστικά είναι συντριπτικά: 19-0 σε αγώνες υπέρ του Ράσελ και 17-2 στις κατατακτήριες. Ο Ιταλός βρίσκεται όγδοος στο πρωτάθλημα, 128 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό, ενώ υπολείπεται ακόμη και της Williams του Άλεξ Άλμπον.
Παρά τα προβλήματα, η Mercedes φαίνεται πως δύσκολα θα αλλάξει σχέδια για το 2026, αφού οι περισσότερες εναλλακτικές λύσεις στην αγορά είναι ήδη δεσμευμένες με συμβόλαια. Ωστόσο, με τον Βολφ να έχει δείξει ενδιαφέρον για τον Μαξ Φερστάπεν στο μέλλον, το 2027 μπορεί να φέρει νέες ανακατατάξεις.
Ο Αντονέλι ξεκίνησε τη σεζόν δυναμικά με συνεχείς παρουσίες στην πρώτη εξάδα και ένα βάθρο στον Καναδά, αλλά η πτώση απόδοσης του είναι ανησυχητική. Μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα, στον αγώνα της Ολλανδίας ένας τραγικός υπολογισμός του έφερε σύγκρουση με τον Λεκλέρ τον οποίο έβγαλε εκτός αγώνα ενώ ο ίδιος κατέστρεψε τον δικό του.
Το ταλέντο του θεωρείται αδιαμφισβήτητο, αλλά πλέον ο χρόνος μετράει αντίστροφα για να αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κορυφαίας κατηγορίας της Formula 1…