Η «μαύρη» πρωτομαγιά του 1994, όταν ο θρυλικός Άιρτον Σένα «αποχαιρέτησε» τον κόσμο στη πίστα της Ίμολα. 

Eko

1 Μαΐου 1994. Grand Prix του Σαν Μαρίνο στην πίστα της Ίμολα. Ένα αγωνιστικό τριήμερο, το οποίο ξεκίνησε άσχημα με τον σοβαρό τραυματισμό του νεαρού τότε Ρούμπενς Μπαρικέλο αλλά και τον θάνατο του Αυστριακού πιλότου, Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ.

Μία εντελώς διαφορετική εποχή, με τα μέτρα ασφαλείας να μην είναι τόσο αυστηρά, η Formula 1 συνεχίζει κανονικά την δράση του τριημέρου, παρά την «απώλεια» ενός οδηγού στις κατατακτήριες δοκιμές. 

Ο Σένα παρακαλάει να μην διεξαχθεί ο αγώνας, λόγω ενός κακού προαισθήματος, όπως είχε πει η σύντροφος του. Ωστόσο ο αγώνας ξεκίνησε κανονικά και ο Σένα βρισκόταν στην Pole position. Στον 7ο γύρο του αγώνα στην τότε στροφή Tamburello (σήμερα είναι το chicane 2,3,4, καθώς άλλαξε η χάραξη της πίστας μετά τον θάνατο του Σένα) ο Βραζιλιάνος συγκρούστηκε με τον τοίχο. Οι λόγοι που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του παραμένουν μέχρι και σήμερα άγνωστοι, αλλά αυτή η σύγκρουση αποδείχθηκε θανατηφόρα για τον θρύλο της Formula 1. Λίγες ώρες μετά και αφού μεταφέρθηκε στο κοντινότερο νοσοκομείο, ο Άιρτον Σένα άφησε την τελευταία του πνοή. “’Ολα είναι θέλημα Θεού και κατευθυνόμενα από Εκείνον” είχε δηλώσει πριν την έναρξη του αγώνα, σαν να γνώριζε τι επρόκειτο να συμβεί.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Έρχονται αποφάσεις στον ΠΑΟΚ – Τα δεδομένα για τα συμβόλαια που λήγουν

BETWINS Banner

Ο Σένα έτρεχε για λογαριασμό της Γουίλιαμς το 1994 και η ομάδα δικάστημε μετά τον θάνατο του Άιρτον για το σπάσιμο του τιμονιού του μονοθεσίου πριν την σύγκρουση. Λίγα χρόνια μετά, το 1997, οι άνθρωποι της Γουίλιαμς αθωώθηκαν, ενώ η Formula 1 αποφάσισε να αλλάξει προς το καλύτερο και να αυστηροποιήσει τα μέτρα ασφαλείας. Χρόνο με τον χρόνο τα μονοθέσια γινόντουσαν πιο ασφαλής, όπως επίσης ο προστατευτικός τοίχος της κάθε πίστας άντεχε τέτοιου είδους συγκρούσεις και «απορροφούσε» παράλληλα την δύναμη της σύγκρουσης.  

Ο Άιρτον Σένα κατέκτησε 41 νίκες στην καριέρα του και 3 παγκόσμιους τίτλους, αλλά η επιρροή του στην Formula 1 ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Το ταλέντο του, το οδηγικό του στυλ και η ικανότητα του να οδηγάει ακόμα καλύτερα στη βροχή απ’ότι σε στεγνές συνθήκες είναι μερικές από τις αρετές που είχε ο Βραζιλιάνος θρύλος. Μέχρι και σήμερα αποτελεί ίνδαλμα για τους νέους οδηγούς, γράφοντας το όνομα του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Formula 1.  

Δείτε εδώ το πρόγραμμα και τα αποτελέσματα του ΠΑΟΚ
Thess tenta Banner