Το 5ο Grand Prix στο φετινό πρόγραμμα του MotoGP, με την Ισπανία και την πίστα της Χερέθ να αποτελεί τον επόμενο σταθμό στο κορυφαίο πρωτάθλημα των δύο τροχών. Είναι ο πρώτος ευρωπαϊκός αγώνας για το 2025 και θα ακολουθήσουν άλλοι 11 εντός της «γηραιάς ηπείρου».
Το Circuit de Jerez – Angel Nieto βρίσκεται στην νότια Ισπανία, στην περιφέρεια της Ανδαλουσίας και απονέμει φόρο τιμής στον θρύλο του MotoGP, Άνχελ Νιέτο. Ο Ισπανός απεβίωσε το 2017, έχοντας γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Κατέκτησε 13 πρωταθλήματα σε όλες τις κατηγορίες και 90 νίκες, ένα ρεκόρ που έσπασε ο Μαρκ Μάρκεθ στο Κατάρ, φτάνοντας τις 91 νίκες. Είναι ένα από τα 4 Grand Prix επί Ισπανικού εδάφους, σε μία πόλη που λατρεύει το MotoGP, αλλά και το ίδιο το άθλημα έχει μία ιδιαίτερη σχέση με την συγκεκριμένη πίστα.
Έχει μήκος 4.42 χιλιόμετρα και αποτελείται από 13 στροφές, 8 δεξιές και 5 αριστερές. Τα ρεκόρ πίστας σε Pole position και στη διάρκεια του αγώνα κατέχει ο Πέκο Μπανάια, ενώ τις περισσότερες νίκες μετράει ένας ακόμη θρύλος, ο Βαλεντίνο Ρόσι με 7 νίκες.
Το φετινό MotoGP έχει ονοματεπώνυμο
Τρεις νίκες σε τέσσερα Grand Prix για τον Μαρκ Μάρκεθ, όπου πήρε πίσω την πρωτοπορία του πρωταθλήματος από τον αδερφό του Άλεξ στον αγώνα του Κατάρ. Ο Μαρκ έχει κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα στην πρώτη του χρονιά με την εργοστασιακή ομάδα της Ducati και έχει αποκτήσει μία διαφορά 26 βαθμών από τον teammate του, Πέκο Μπανάια. Ο έτερος Μάρκεθ, Άλεξ, έχει κάνει και αυτός ένα αναπάντεχα καλό ξεκίνημα με την Gresini Ducati και βρίσκεται στην 2η θέση του πρωταθλήματος MotoGP, 17 βαθμούς μακριά από τον Μαρκ. Ακόμα ψάχνει όμως την 1η του νίκη στην μεγάλη κατηγορία και το τριήμερο που ακολουθεί είναι ένα σημαντικό τεστ για τον Ισπανό.
ΔΕΙΤΕ: ΠΑΟΚ: Η λέξη κλειδί στο μπάσκετ και η προσέλευση στην Τούμπα (vid)
Πολύ καλό ξεκίνημα έχουν κάνει και οι δύο VR46 Ducati, ιδιαίτερα ο Φράνκο Μορμπιντέλι που βρίσκεται στην 4η θέση του πρωταθλήματος. Στον αγώνα του Κατάρ έδωσε ωραίες μάχες και έφτασε κοντά στην νίκη, στην προσπάθεια του να βρει ξανά τον καλό του εαυτό.
Ζοάν Ζαρκό και Φάμπιο Κουαρταράρο είναι οι δύο αναβάτες που ξεχωρίζουν μέχρι στιγμής για την Honda και την Yamaha αντίστοιχα, αποδεικνύοντας πως οι δύο Ιαπωνικές εταιρείες κάνουν τεράστια προσπάθεια να επιστρέψουν στην κορυφή.
Οσα είπαν οι πρωταγωνιστές του Moto GP
Τα αδέρφια Μάρκεθ έδειξαν τον ενθουσιασμό τους για την πίστα της Χερέθ και ότι είναι μία ξεχωριατή πίστα για αυτούς. Ο Μαρκ μίλησε επίσης και για την δυσκολία της χάραξης, πως είναι αρκετά στενή και χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση, αλλά και για τον Πέκο Μπανάια που τον θεωρεί ως τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του, καθώς επικράτησε στους τελευταίους 3 αγώνες σε αυτή την πίστα του MotoGP.
O Πέκο Μπανάια δήλωσε «Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι εδώ. Την προηγούμενη χρονιά ήταν διαφορετικά εδώ, ήταν πολύ ωραία και με τον Μαρκ είχαμε όμορφες μάχες. Φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά. Υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός και ο Μαρκ είναι σε μία πολύ καλύτερη κατάσταση». Μίλησε επίσης και για τις δοκιμές που θα γίνουν στην ίδια πίστα την Δευτέρα και πως η Ducati θα δοκιμάσει καινούρια πράγματα. «Με την Ducati έχεις την ευχέρεια να αλλάζεις τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας. Δεν ξέρω τι γίνεται με τους άλλους κατασκευαστές, αλλά με την Ducati μπορούμε να το κάνουμε. Θα δοκιμάσουμε κάτι καινούριο στις δοκιμές και εάν μας αρέσει ίσως το χρησιμοποιήσουμε και στο Le Mans.»
Η πίστα της Χερέθ για το MotoGP είναι μία από τις πιο απαιτητικές πίστες στο φρενάρισμα και βρίσκεται πολύ υψηλά στην κλίμακα δυσκολίας. Έχει απαιτητικά σημεία πέδησης, όπου οι αναβάτες καλούνται να φρενάρουν πολλά μέτρα πριν την στροφή. Η πιο απαιτητική στροφή είναι η 6η στροφή, με τις ταχύτητες να πέφτουν από τα 300 km/h στα 60 km/h.
Οι καινούριες τεχνολογίες βοηθούν τους αναβάτες να διαχειριστούν σωστά τέτοιου είδους δυσκολίες και η Brembo δείχνει να ανταποκρίνεται. Οι ισχυρές δαγκάνες της Brembo επιτρέπουν στις μοτοσυκλέτες να κάνουν πιο απαιτητικά φρεναρίσματα αλλά δίνουν επίσης και καλύτερη ισορροπία κατά το φρενάρισμα.
Το πρόγραμμα του αγώνα της Χερέθ στο MotoGP
Παρασκευή 25/4
1ες ελεύθερες δοκιμές: 11:45-12:30
Δοκιμές: 16:00-17:00
Σάββατο 26/7:
2ες ελεύθερες δοκιμές: 11:10-11:40
Κατατακτήριες δοκιμές: 11:50-12:30
Sprint Race: 16:00
Κυριακή 27/4:
Ζέσταμα: 10:40-10:50
Αγώνας: 15:00