Η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης αλλάζει πρόσωπο και το φιλόδοξο flyover έχει ήδη ξεπεράσει το 30% της προόδου του έργου. Με 20 μήνες να απομένουν μέχρι τον Μάιο του 2027, το στοίχημα είναι μεγάλο: μέσος ρυθμός 3,75% τον μήνα, σε μια «κούρσα» που σπάνια βλέπουμε σε έργα τέτοιας κλίμακας.

Για να κερδηθεί η μάχη με τον χρόνο, εφαρμόζεται η τεχνική των προκατασκευασμένων καλουπιών, μια νορβηγική πατέντα που είχε δοκιμαστεί με επιτυχία και στην Εγνατία Οδό. Ήδη το πρώτο πορτοκαλί καλούπι δουλεύει εδώ και μήνες στον κόμβο Παπαγεωργίου, ενώ το δεύτερο, μπλε χρώματος, ετοιμάζεται να στηθεί στην περιοχή του Επταπυργίου πριν το τέλος της χρονιάς.

Στόχος; Κάθε καλούπι να «παράγει» 45 μέτρα γέφυρας ανά 12-14 ημέρες. Δηλαδή 180 μέτρα τον μήνα. Αν και στην αρχή υπήρξε καθυστέρηση λόγω της προσαρμογής στις πρώτες σκυροδετήσεις, εκτιμάται πως με την παράλληλη λειτουργία και των δύο καλουπιών θα πιαστεί το εντυπωσιακό αυτό νούμερο.

Το σχέδιο είναι ξεκάθαρο: μέχρι το 2026 να έχει ολοκληρωθεί το υπερυψωμένο τμήμα της γέφυρας και στη συνέχεια να πέσει η άσφαλτος, να μπουν φωτισμός, σήμανση και όλα τα συστήματα που απαιτούνται ώστε το έργο να παραδοθεί στην κυκλοφορία την άνοιξη του 2027.

Η «μάχη» του flyover έχει και τα ατού της: πρόκειται για ΣΔΙΤ, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, χωρίς τα εμπόδια που συχνά φρενάρουν μεγάλα έργα, όπως απαλλοτριώσεις ή αρχαιολογικές ανασκαφές. Με εργολάβο το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΑΒΑΞ, το έργο εξελίσσεται σε πραγματικό game changer για την πόλη.

Μαζί με την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά και τα 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, το flyover αποτελεί ένα από τα «έργα-σημαία» που αλλάζουν το τοπίο στη Θεσσαλονίκη.