Η έκθεση διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη αποτελεί πλέον διαχρονικό κόλαφο κατά της λειτουργίας του Ελληνικού Κράτους και κομβικό στοιχείο για την διαχρονική εγκληματική αμέλεια και συστηματική υπονόμευση κανονισμών και δεσμεύσεων της Ελληνικής Πολιτείας έναντι των Πολιτών της.

Στην σύνοψη και τα συμπεράσματα της ανάλυσης αναφέρεται ότι «το πιθανότερο σενάριο που εξετάστηκε για να εξηγήσει τη μετωπική σύγκρουση μεταξύ της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62 και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503 είναι η ξεχασμένη τοποθέτηση των διακοπτών 118 A/B από τον άπειρο σταθμάρχη, που εργαζόταν μόνος του σε σταθμό της Λάρισας εκείνη τη νύχτα, η οποία οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στην αντίθετη, γραμμή καθόδου. Το πιθανό φράγμα όπου οι μηχανοδηγοί των αμαξοστοιχιών αντιδρούν στις αντικρουόμενες πληροφορίες μεταξύ της θέσης των διακοπτών και της παραχωρημένης εξουσίας κίνησης, δεν έγινε αντιληπτό από τους μηχανοδηγούς».

Επίσης η τεράστια έκρηξη που σημειώθηκε μετά την σύγκρουση δεν οφείλεται στους μετασχηματιστές. Ούτε σε έλαια σιλικόνης ούτε σε κάποια μπουκάλα υγραερίου. Κατά του ερευνητές οφείλεται πιθανώς στην ύπαρξη κάποιου υπόπτου καυσίμου. 

«Βάσει των παρατηρήσεων που μπορούσαν να γίνουν, δεν υπάρχει ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκάλεσε το σχηματισμό και την επέκταση της τεράστιας πυρόσφαιρας που προέκυψε μετά την σύγκρουση, η οποία στη συνέχεια προκάλεσε δευτερεύουσες πυρκαγιές. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς προκάλεσε αυτό το φαινόμενο, αλλά προσομοιώσεις και εκθέσεις ειδικών υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Το πόρισμα, 178 σελίδων, αναφέρει μεταξύ άλλων ως αιτία του δυστυχήματος τα ανθρώπινα λάθη και παραθέτει λεπτομερώς τις ενέργειες του σταθμάρχη Λάρισας και των μηχανοδηγών, που είχαν ως αποτέλεσμα η επιβατική αμαξοστοιχία IC-62 να συνεχίσει την ανοδική πορεία της προς τη Θεσσαλονίκη στη γραμμή καθόδου, η οποία κανονικά προοριζόταν για τα δρομολόγια προς την Αθήνα.

Τα ευρήματα αναδεικνύουν απουσία δικλείδων ασφαλείας στον ΟΣΕ ώστε να διορθώνονται τυχόν ανθρώπινα λάθη, σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την εκπαίδευση και την αξιολόγηση του προσωπικού στον ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για το δίκτυο, και στην Hellenic Train, η οποία εκτελεί τα δρομολόγια, αλλά και τις ανεπάρκειες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία έχει την εποπτική ευθύνη.

Όλο το πόρισμα για τα Τέμπη εδώ. Ενω θυμίζουμε την συγκέντρωση των οπαδών του ΠΑΟΚ στο συλλαλητήριο για τα Τέμπη.