Από την αρχή της σεζόν 2025 ξέραμε ότι θα είναι μια πολύ ιδιαίτερη σεζόν στη Formula 1. Από τη μία είχαμε τη «βόμβα» με τη μετακίνηση του Χάμιλτον στη Scuderia Ferrari και από την άλλη ανακοινώθηκαν 5 rookies στις βασικές θέσεις οδηγών κάτι που έχουμε δει άλλη μια φορά στην ιστορία, το 2013. Μάλιστα αν προστεθεί και ο Λίαμ Λόσον των μόλις 11 αγώνων πριν από φέτος το 2025 ξεκίνησε με 5 άπειρους οδηγούς στο grid.
Τι κι αν ως τώρα η εικόνα του Χάμιλτον στη Ferrari έχει απογοητεύσει το κοινό, το ακριβώς αντίθετο ισχύει για την απόδοση των 5 νεαρότερων οδηγών φέτος οι οποίοι δεν ξεπερνάνε τα 22 έτη. Οι νεαροί οδηγοί, δεν έχουν δώσει απλά μια νέα πνοή στο άθλημα, αλλά δείχνουν πως -κατά κύριο λόγο- ήρθαν για να μείνουν.
Προς έκπληξη όλων, οι rookies μέχρι στιγμής δεν έχουν αμφισβητούμενες στιγμές, δεν έχουν οδηγήσει επικίνδυνα και έχουν προκαλέσει ατυχήματα. Δηλαδή αυτό που όλοι περίμεναν λόγω της απειρίας και τους ενθουσιασμού τους δεν έχει συμβεί. Αντίθετα, όλοι τους επιδεικνύουν μεγάλη ωριμότητα για την ηλικία τους.
Formula 1: Η αξιολόγηση κάθε rookie
Ας ξεκινήσουμε με τον νεαρότερο οδηγό στο grid (18) και τον rookie με τους περισσότερους πόντους (38) αυτή τη στιγμή, Κίμι Αντονέλι. Ο Ιταλός έχει σίγουρα το καλύτερο μονοθέσιο (Mercedes) σε σχέση με τους υπόλοιπους πρωτοεμφανιζόμενους. Παρά το 6-0 σε κατατακτήριες υπέρ του Τζορτζ Ράσελ, ο Αντονέλι, μετά την εντυπωσιακή 4η θέση στο ντεμπούτο του στην Αυστραλία, ανεβαίνει αγώνα με τον αγώνα. Στην Ιαπωνία σημείωσε τον ταχύτερο γύρο ενώ κατέρριψε δύο ρεκόρ του Μαξ Φερστάπεν, όντας ο νεότερος οδηγός που ηγήθηκε αγώνα και που σημείωσε ταχύτερο γύρο (δείτε εδώ τον εντυπωσιακό γύρο). Ακόμη ψηφίστηκε και «Οδηγός της Ημέρας» στο GP Κίνας εντυπωσιάζοντας άπαντες με τη γρήγορη εξέλιξή του.
Από την άλλη και ο Ισάκ Χατζάρ με τη Racing Bulls, μετά την άτυχη στιγμή στον πρώτο αγώνα της καριέρας του, ο Γάλλος ανέκαμψε γρήγορα, σκοράροντας τους πρώτους του βαθμούς στην Ιαπωνία (8η θέση) και έκτοτε δείχνει αξιοσημείωτη σταθερότητα έχοντα συνολικά 5 βαθμούς. Οι οδηγοί δίπλα του άλλαξαν και με τον Λόσον στην έτερη Racing bull πλέον ηγείται της ομάδας. Η πορεία του μάλιστα δείχνει ότι είναι υποψήφιος για το μέλλον της Red Bull.
Η έκπληξη και οι απογοητεύσεις
Ας περάσουμε όμως τώρα στην έκπληξη μέχρι τώρα της σεζόν που ακούει στο όνομα Όλιβερ Μπέαρμαν. Ο πρώην οδηγός της Ferrari εντυπωσιάζει έχοντας ένα από τα χειρότερα μονοθέσια στο grid, τη Haas και έχει ήδη 6 βαθμούς, οι οποίοι είναι οι περισσότεροι σε rookie μετά τον Αντονέλι. Με τρεις συνεχόμενες αγωνιστικές στους βαθμούς και καλύτερες επιδόσεις από τον Οκόν στις κατατακτήριες σε Ιαπωνία και Σαουδική Αραβία, δείχνει συνέπεια και σοβαρότητα. Η όγδοη θέση στην Κίνα ήταν επίσης αξιοσημείωτη.
Όσον αφορά αυτούς που έχουν κάνει μέτριο ξεκίνημα στη σεζόν αυτοί δεν είναι άλλοι από τον Τζακ Ντούχαν και τον Γκαμπριέλ Μπορτολέτο. Αμφότεροι έχουν ως καλύτερη επίδοση τη 14η θέση.
Ο Ντούχαν, αν και ήταν από τους πιο αναμενόμενους rookies, δεν έχει καταφέρει να βρει σταθερότητα. Λάθη και ατυχήματα επισκιάζουν τις καλές του στιγμές, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμα βαθμούς. Παρά τα αρχικά προβλήματα φήμες για αντικατάστασή του έχουν κάπως καταλαγιάσει. Από την άλλη ο Μπορτολέτο έχει τη δικαιολογία ότι έχει αδιαμφισβήτητα το χειρότερο μονοθέσιο της Sauber. Ωστόσο, κατάφερε να νικήσει τον Χούλκενμπεργκ σε κατατακτήριες και δείχνει πείσμα και συγκέντρωση.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε πολλά να δούμε και από τους 5 με το μέλλον για τους περισσότερους να μοιάζει λαμπρό.
Διαβάστε επίσης: Formula 1: Γιατί δεν έχει ανανεώσει ακόμη τον Ράσελ η Mercedes – Περιμένουν τον Φερστάπεν;