Σαράντα ημέρες μετά την επίσημη έναρξη της σεζόν 2025 στη Formula 1 η μεγαλύτερη απογοήτευση μέχρι στιγμής είναι μία: ο Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari. O Βρετανός επτάκις πρωταθλητής σε 5 αγώνες έχει σημειώσει ως καλύτερη θέση την 5η στο Μπαχρέιν. Στον πρώτο του αγώνα τερμάτισε 10ος, έχει δύο έβδομες θέσεις, ενώ στην Κίνα, μετά την ελπιδοφόρα νίκη στο sprint, οι δύο Ferrari μηδενίστηκαν λόγω παραβιάσεων της ομάδας.

BETWINS Banner

Με αυτά και με αυτά, η συνεργασία που όλοι περιμέναμε με αγωνία να δούμε φέτος έχει αποδειχτεί… σούπα ως τώρα! Ο Σερ Λιούις βρίσκεται 7ος στη βαθμολογία με μόλις 31 πόντους, 16 λιγότερους από τον teammate του, Σαρλ Λεκλέρ. Μάλιστα, ο Μονεγάσκος φαίνεται πως βρίσκει τα πατήματά του με το φετινό μονοθέσιο παίρνοντας το πρώτο βάθρο της σεζόν για τη Ferrari στον τελευταίο αγώνα, στον οποίο ο Χάμιλτον τερμάτισε 30 δευτερόλεπτα(!) πιο πίσω.

Formula 1: Η κακή προσαρμογή που δημιουργεί ερωτήματα

Η αλήθεια είναι πως βρισκόμαστε ακόμη νωρίς στη σεζόν και η διαδικασία προσαρμογής για τον Χάμιλτον μόλις ξεκίνησε. Νέα ομάδα, νέος μηχανικός, νέα επικοινωνία και γλώσσα, νέο μονοθέσιο που δεν σχεδιάστηκε με βάση τις δικές του προδιαγραφές. Το να «κουμπώσει» σε αυτό το καινούργιο περιβάλλον είναι μια διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Και στο κορυφαίο επίπεδο της Formula 1, ακόμα και το παραμικρό κενό επικοινωνίας μπορεί να κοστίσει πολύτιμα δευτερόλεπτα.

Την ίδια ώρα, παρά το μέγεθος που κουβαλάει το όνομα του Χάμιλτον, η Ferrari είναι αδιαμφισβήτητα ένα «πολιτισμικό σοκ». Η Ferrari δεν είναι απλώς μια ομάδα. Είναι ένας θρύλος, μια κουλτούρα, με προσδοκίες και πάθος. Ο Χάμιλτον έρχεται από ένα διαφορετικό περιβάλλον, τη Γερμανική Mercedes. Στη Ferrari το πάθος συχνά προηγείται της λογικής, και η πίεση των media και των τιφόσι είναι διαρκής. Ο Fred Vasseur προσπαθεί να φέρει ηρεμία και δομή, αλλά οι αρχές της ομάδας είναι βαθιά ριζωμένες σε μια πιο παραδοσιακή, ιταλική προσέγγιση. Για έναν οδηγό όπως ο Χάμιλτον, που συνήθισε να έχει φωνή σε κάθε πτυχή της ομάδας του, η αλλαγή αυτή μπορεί να είναι αποσταθεροποιητική.

Τρούφα Μεζεδοπωλείο  Banner

Μέσα σε όλα αυτά, το εξαντλητικό πρόγραμμα του πρώτου μήνα με 3 αγώνες σε 3 συνεχόμενες εβδομάδες δε βοήθησε καθόλου τον Βρετανό και την ομάδα του να διορθώσουν πράγματα και να φτιάξουν μια καλύτερη συνεργασία.

Το ground effect και τα προβλήματα που ξεκίνησαν από 2022

Κάπου εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι τα προβλήματα του Χάμιλτον ξεκίνησαν πριν αυτός ντυθεί στα κόκκινα. Για την ακρίβεια, ξεκίνησαν στη Σαουδική Αραβία του 2021 στον τελευταίο γύρο, εκεί όπου έχασε (αμφιλεγόμενα) τον 8ο τίτλο του. Ο Βρετανός έκτοτε μοιάζει πιο αδιάφορος και με λιγότερο πάθος για το άθλημα. Ωστόσο το θέμα του δεν είναι απλά μια κακή ψυχολογία αλλά έχει και ρίζες στην αλλαγή των κανονισμών το 2022.

Η αλλαγή στους κανονισμούς αεροδυναμικής από το 2022 με την επαναφορά του ground effect έχει επηρεάσει ιδιαίτερα τον τρόπο που συμπεριφέρονται τα μονοθέσια στις στροφές. Ο Χάμιλτον, που ανέπτυξε την τεχνική του σε μια προηγούμενη εποχή της F1, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί. Το οδηγικό του στυλ δεν “κουμπώνει” με τη δυναμική της Ferrari SF-25. Ο ίδιος μάλιστα δήλωσε πως σε σχέση με τον Λεκλέρ «χάνει πολύ στις στροφές».

BETWINS Banner

Παράλληλα, βέβαια, ο Λιούις Χάμιλτον συνεχίζει να μην είναι ένας απλός οδηγός αλλά μια παγκόσμια προσωπικότητα. Είτε μέσω της μόδας, είτε της παραγωγής ταινιών, συμμετοχές σε κοινωνικά events και gala, ο Χάμιλτον δεν έχει πλέον τη Formula 1 ως το μοναδικό του πάθος και το επίκεντρο της ζωής του. Το ερώτημα γίνεται, λοιπόν, αν θα βρεί το χαμένο του κίνητρο για να ξαναγίνει…

Δείτε εδώ το πρόγραμμα και τα αποτελέσματα του ΠΑΟΚ
BETWINS Banner