Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πραγματοποίησε ο προαστιακός στη διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης έως τη Σίνδο. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη, η κανονική λειτουργία της γραμμής θα ξεκινήσει στα τέλη Νοεμβρίου 2025 — έναν μήνα νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό — με στόχο να εξυπηρετεί τους φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου και τους εργαζομένους στη Βιομηχανική Περιοχή.
Παράλληλα, τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον δυτικό προαστιακό και για τους υπόλοιπους σταθμούς του βόρειου τμήματος του έργου, οι οποίοι θα παραδίδονται σταδιακά. Οι σταθμοί — τόσο του προαστιακού όσο και αυτοί της Σίνδου και του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού — ανακαινίζονται με την προσθήκη στεγάστρων, καθισμάτων, ηλεκτρονικών συστημάτων, φωτισμού και χώρων στάθμευσης.
Ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι τον Μάρτιο του 2026, όταν θα λειτουργεί και η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, η Θεσσαλονίκη θα βιώσει μια «συγκοινωνιακή επανάσταση», καθώς οι πολίτες θα μπορούν να μετακινούνται από την Καλαμαριά ως τη Σίνδο αποκλειστικά με μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό και προαστιακό), απολαμβάνοντας τα οφέλη της ταχύτητας, της άνεσης και της ασφάλειας.
Ο ίδιος, μαζί με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και τον υφυπουργό Μακεδονίας–Θράκης Κώστα Γκιουλέκα, συμμετείχαν σε σύσκεψη του Συντονιστικού Συμβουλίου, όπου συζητήθηκαν τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό από τις 10 Νοεμβρίου 2025 και για έναν μήνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Ιβάν Σαββίδης απάντησε στα σενάρια για εξαγορά της Ροστόφ
Όπως ανέφεραν, η διακοπή αυτή είναι απαραίτητη για λόγους ασφαλείας, ώστε να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι δοκιμές των νέων συρμών — επτά από τους δεκαπέντε έχουν ήδη παραληφθεί. Μια δεύτερη διακοπή ενός μήνα θα ακολουθήσει στις αρχές του 2026 για τις τελικές πιστοποιήσεις πριν από τη λειτουργία της γραμμής προς Καλαμαριά.
Κατά τη διάρκεια της διακοπής, θα λειτουργήσει η εναλλακτική γραμμή Μ1 του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία ανά επτά λεπτά που θα ακολουθούν ολόκληρη τη διαδρομή του Μετρό, από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Επιπλέον, θα ενισχυθούν και τα δρομολόγια άλλων γραμμών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι σήμερα εκτελούνται 40 περισσότερα δρομολόγια αστικών λεωφορείων σε σχέση με πέρυσι, πριν από τη λειτουργία του Μετρό.
Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος πρόσθεσε ότι «κανείς δεν πίστευε πριν έναν χρόνο πως το Μετρό θα λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη ή πως το έργο του Flyover θα προχωρά με τόσο γρήγορους ρυθμούς», υπογραμμίζοντας ότι μετά την ολοκλήρωση όλων αυτών των παρεμβάσεων «η Θεσσαλονίκη θα είναι μια εντελώς διαφορετική πόλη».
Επιπλέον, ανακοινώθηκε ότι στις 29 Οκτωβρίου θα αποκλειστεί η μία από τις δύο δίδυμες γέφυρες του Πανοράματος, ώστε να ξεκινήσει η καθαίρεσή της. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει αναστάτωση στις μετακινήσεις, και το υπουργείο Υποδομών εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την κυκλοφορία προς και από το Πανόραμα.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενιαίο εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς της πόλης, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι «αποτελεί υποχρέωση και θα υλοποιηθεί», διευκρινίζοντας πως η σημερινή σύσκεψη δεν αφορούσε το συγκεκριμένο θέμα, ενώ για την τιμή του εισιτηρίου είπε ότι θα ανακοινωθεί «όταν έρθει η ώρα».
Για το έργο διάνοιξης της οδού Πόντου στην Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι προτεραιότητα είναι η άμεση δημοπράτηση και η ανάληψη του έργου από τον ανάδοχο.
Ο υφυπουργός Κώστας Γκιουλέκας τόνισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε η πόλη να είναι έτοιμη να διαχειριστεί την αυξημένη κυκλοφορία κατά το διάστημα που το Μετρό θα παραμείνει κλειστό και θα καθαιρεθεί η γέφυρα στο Πανόραμα. «Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε τους συμπολίτες μας και να κάνουμε τη ζωή στην πόλη πιο εύκολη, ο καθένας αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθύνης του», δήλωσε.
Τέλος, υπενθυμίστηκε ότι οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται 24 ώρες το 24ωρο μέσω της δωρεάν εφαρμογής κινητού τηλεφώνου για την κυκλοφοριακή κατάσταση στους βασικούς οδικούς άξονες, ώστε να επιλέγουν την καλύτερη διαδρομή για τις μετακινήσεις τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ