Σαββίδης: Πάγωσε η πρόταση για το λιμάνι: Πάγωσε η πρόταση για αγοράς ποσοστού στο λιμάνι καθώς οι μέτοχοι του ΟΛΘ δεν…ψήθηκαν!
Οπως αναφέρει το mononews : Μέχρι τα 24 ευρώ είχε φτάσει η μετοχή του ΟΛΘ το 2024 και μέχρι τα 25,30 ευρώ το 2023 με το premium σε σχέση με τη δημόσια πρόταση από τα «υψηλά» της μετοχής τα δύο προηγούμενα χρόνια να μην αγγίζει καν το 10%, σχολίαζαν οι χρηματιστές.
Πλέον και στην πράξη, δηλαδή στο χρηματιστηριακό ταμπλό, η δημόσια πρόταση μιας από τις πλουσιότερες οικογένειες της Ευρώπης, των Λουί Ντρέιφους, έχει… ακυρωθεί.
Και η αγορά δείχνει ότι οι μεγαλομέτοχοι του ομίλου LDC θα πρέπει να ανεβάσουν την προσφορά τους. Κάτι, που προφανώς εξυπηρετεί και τα συμφέροντα, εφόσον το επιθυμεί, του βασικού μετόχου Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος, ως γνωστόν, ελέγχει ποσοστό της τάξης του 72%.
Η αγορά απορρίπτει το τίμημα των 27 ευρώ και σπεύδει να το δηλώσει από την κίνηση της μετοχής σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της δημόσιας πρότασης.
Αλλά το δείχνει και με κάτι άλλο ακόμα: Την χαμηλή προσέλευση και συναλλαγές.
Που δείχνει ότι οι επενδυτές κρατούν τις μετοχές τους και δεν σπεύδουν να τις δώσουν στους Λουί Ντρέιφους.
Υπό τα δεδομένα αυτά, ο αρχικός στόχος για να «ξεκουνήσει» η μετοχή από την ζώνη των 20 – 23 ευρώ το 2024, επετεύχθη.
Το ζήτημα είναι αν ο ίδιος ο ομογενής επιχειρηματίας από την Ρωσία και μεγαλο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ θα κρίνει ότι υπάρχουν περιθώρια ή δημιουργείται η ευκαιρία να πουλήσει και ο ίδιος.
Κι αν ναι, σε ποια επίπεδα θα μπορούσε να πουλήσει.
Ο ΟΛΘ αποτελεί ένα λιμάνι φιλέτο, πύλη εισόδου της χώρας, αλλά και της περιοχής των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης.
Είναι ζητούμενο το αν τα 27 ευρώ αποτυπώνουν μία χαμηλή αποτίμηση με την κεφαλαιοποίηση πλέον στα 275 εκατ. ευρώ, όταν το λιμάνι έχει μηδενικό δανεισμό και 95,5 εκατ. ευρώ ταμείο (στοιχεία εξαμήνου) και κάθε χρόνο δίνει μέρισμα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα στο α’ 6μηνο του 2024: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ., τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 37,6% στα 20,8 εκατ. και τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα 13,6 εκατ.
Η εταιρεία «πάτησε» στην αύξηση των τιμολογίων της για τις παρεχόμενες υπηρεσίες κίνηση στην οποία προέβη τον Ιανουάριο του 2024.
Αν οι ιδιώτες επενδυτές που αποτελούν και το free float δεν ανταποκριθούν στη δημόσια πρόταση, δεν αποκλείεται η LeonidsPort να επανέλθει με μεγαλύτερη τιμή, σχολιάζουν χρηματιστηριακές.
Σε αυτή την περίπτωση, δεν αποκλείεται, όπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές, να «ανταποκριθεί» και η πλευρά Σαββίδη, αλλά ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι το τίμημα.