Πέμπτος γύρος στο φετινό πρόγραμμα της Formula 1 και το Grid ταξιδεύει στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας για το τελευταίο αγώνα του πρώτου triple header της χρονιάς.
Η πίστα της Τζέντα είναι κατά βάση ένα circuit πόλης με μερικά πρόσθετα κομμάτια για τον σχηματισμό της χάραξης. Έχει μήκος 6.1 χιλιόμετρα, αποτελείται από 27 στροφές και διαθέτει 3 ζώνες DRS, όλες πολύ ικανές για να προσφέρουν προσπεράσεις και θέαμα. Μπορεί να έχει τις περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα στο καλεντάρι, αλλά είναι μία πάρα πολύ γρήγορη πίστα, με γρήγορα περάσματα και μέσο όρο τα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Οι αναβαθμίσεις ομάδων στη Formula 1
Αρκετές είναι οι ομάδες, που δεν έχουν ανακοινώσει κάποια καινούρια αναβάθμιση για το τριήμερο στη Σαουδική Αραβία, είτε γιατί έφεραν κάτι καινούριο στους δύο προηγούμενους αγώνες, είτε γιατί ετοιμάζουν ένα πακέτο αναβαθμίσεων στο προσεχές μέλλον.
Η ομάδα που δούλεψε περισσότερο στο μονοθέσιο της για αυτό το Grand Prix είναι η Φεράρι. Είδαμε ήδη τις καινούριες αναβαθμίσεις που έφερε στο Μπαχρέιν και τις αλλαγές στο πάτωμα της SF-25. Πήρε μία σημαντική ανατροφοδότηση από τον προηγούμενο αγώνα και θα πλαισιώσει αυτή την αναβάθμιση με καινούρια sidepods και με αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα. Με αυτό τον συνδυασμό ίσως βρει καλύτερη ισορροπία στο μονοθέσιο και περισσότερο downforce.
Η πρωτοπόρος Μακλάρεν έκανε σημαντικές αλλαγές στο πάτωμα του μονοθεσίου της όπως επίσης και στα brake ducts. Θα φέρει επίσης και μία τρίτη beam wing σε αυτό το τριήμερο, με σκοπό να φέρει περισσότερη κάθετη δύναμη στην MCL39.
Στην Ρεντ Μπουλ έχουμε αλλαγές στην πίσω ανάρτηση και στην εμπρός πτέρυγα. Η RB21 αντιμετωπίζει προβλήματα στις αργές στροφές και στα κομμάτια της πίστας που απαιτούν καλή ισορροπία στο πίσω κομμάτι του μονοθεσίου. Οι καινούριες αναβαθμίσεις στην πίσω ανάρτηση θα βοηθήσουν αρκετά και η καινούρια εμπρός πτέρυγα θα δώσει περισσότερη κάθετη δύμανη σε μία πίστα με πολύ υψηλές ταχύτητες.
Μερσέντες και Γουίλιαμς δεν ανακοίνωσαν κάτι επίσημα, αλλά περιμένουμε μικρές αλλαγές στα μονοθέσια ενόψει Τζέντα, με την γερμανική εταιρεία να ετοιμάζει ένα πακέτο αναβαθμίσεων για το Grand Prix της Ίμολα. Η Χαας βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος, καθώς δεν ανακοίνωσε κάτι, αλλά θα έχει αλλαγές στο μονοθέσιο της με στόχο, περισσότερο downforce.
Formula 1: Δεν ένιωσε άνετα ο Νόρις…
Ο πρωτοπόρος στην βαθμολογία των οδηγών, Λάντο Νόρις δεν φάνηκε ιδιαίτερα χαρούμενος στην συνέντευξη τύπου. Δήλωσε πως δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο δουλειάς σε σχέση με πέρυσι, καθώς ένιωθε πολύ άνετα. Νιώθει την πίεση του teammate του και γνωρίζει πως το πρωτάθλημα έχει πάρα πολύ δρόμο ακόμα.
Από την άλλη πλευρά της Μακλάρεν ο Όσκαρ Πιάστρι έγινε ο πρώτος οδηγός που διπλασίασε τις νίκες του την φετινή σεζόν. “Όπως δείχνω είναι όπως νιώθω. Είναι ένα εξαιρετικό ξεκίνημα για την σεζόν και την προηγούμενη εβδομάδα ήταν ένα πολύ ιδιαίτερο τριήμερο και είχαμε μία καλή απόδοση για την οποία είμαι περήφανος. Είμαι χαρούμενος με την ομάδα και το μονοθέσιο.”
ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Γιατί δεν έχει ανανεώσει ακόμη τον Ράσελ η Mercedes – Περιμένουν τον Φερστάπεν;
“Ο καλύτερος τρόπος για να πετύχεις στο πρωτάθλημα είναι να κάνεις τα καλύτερα τριήμερα που μπορείς”.
Ο rookie οδηγός της Μερσέντες, Κίμι Αντονέλι έκανε τον χειρότερο του αγώνα στο Μπαχρέιν, τερματίζοντας εκτός βαθμών, στην 11η θέση. “Ήταν το Grand Prix που έμαθα τα περισσότερα. Θέλω να κάνω έναν καλύτερο αγώνα από την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε θα προσπαθήσω να πιέσω τον εαυτό μου ακόμα περισσότερο, αλλά το να μάθεις είναι εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά στην Formula 1, όπου όλα είναι πολύ κοντά μεταξύ τους και η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τρελή διαφορά. Οπότε το να είμαι διατεθειμένος να μαθαίνω κάθε τριήμερο και να βελτιώνομαι είναι πολύ σημαντικό.
Ο Τζορτζ Ράσελ μίλησε για το τριήμερο στο Μπαχρέιν και δήλωσε πως ήταν πολύ καλό για την Μερσέντες, καθώς η επιβεβαίωση ότι έχουν ένα ισορροπημένο μονοθέσιο ήρθε στο τριήμερο στο Μπαχρέιν σε μία εντελώς διαφορετική πίστα. Στην Τζέντα περιμένει υψηλό ανταγωνισμό και ιδιαίτερα από την Ρεντ Μπουλ, καθώς στις υψηλές ταχύτητες έχει ομοιότητες με την Σουζούκα, έναν αγώνα όπου κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν.
Στις δικές του δηλώσεις όμως ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν πιο προσγειωμένος. “Πηγαίνω αγώνα με τον αγώνα. Πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα από το Μπαχρέιν. Τα υπόλοιπα είναι εκτός των δυνάμεων μου. Αυτή την στιγμή δεν είμαστε οι γρηγορότεροι, οπότε είναι δύσκολο να παλέψουμε για το πρωτάθλημα, αλλά ο δρόμος είναι μακρύς. Πέρυσι εδώ όλα έδειχναν τέλεια και γνωρίζουμε πωε τελείωσε η χρονιά.
“Είμαι χαρούμενος, δεν είμαι πολύ χαρούμενος με το μονθέσιο. Αλλά όλοι θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι, δεν είναι μυστικό. Όλοι θέλουμε να βελτιωθούμε.”
Επιπρόσθετα απάντησε και στην ερώτηση για το μέλλον του στη Ρεντ Μπουλ. “Όλοι μιλούν για αυτό εκτός από εμένα. Είμαι πολύ χαλαρός.”
Στην Φεράρι όλοι μιλούν για την εξέλιξη της δουλειάς τους και πως συνεχίζουν να δουλεύουν επάνω στο μονοθέσιο. Ο Λιούις Χάμιλτον αναφέρθηκε στο οδηγικό του στυλ και πως δουλεύει χρόνια επάνω σε αυτό. Συνεχίζει να δουλεύει για την ομάδα όπως και ο Σαρλ Λεκλέρ που βρίσκει ομοιότητες σε σχέση με το πρηγούμενο τριήμερο, στον τομέα της φθοράς των ελαστικών και της υψηλής θερμοκρασίας.
Ο Κάρλος Σάινθ μίλησε με την σειρά του για την εγκατάλειψη του στο Μπαχρέιν και την μοιραία επαφή που είχε με τον Γιούκι Τσουνόντα. Είπε χαρακτηριστικά “Πρέπει να διαλέγω καλύτερα τις μονομαχίες. Δυστυχώς φέτος με τις Φεράρι, Μερσέντες και ίσως με τις Ρεντ Μπουλ, πέρυσι πάλευα με αυτούς, αλλά φέτος πρέπει να είμαι πιο ρεαλιστής και να τους αφήνω, ειδικά σε μία πίστα όπως το Μπαχρέιν όπου η προσπέραση είναι εύκολη και θα σε περάσουν ούτως ή άλλως.”
“το πρώτο μισό του αγώνα, θα δείτε από εμένα να είμαι εντάξει με το μονοθέσιο, σε άλλα τριήμερα λιγότερο, γιατί διανύω μία περίοδο εκμάθησης, προσαρμογής της οδήγησης μου και των set-ups μου, στην προσπάθεια μου να μάθω το μονοθέσιο. Είναι φυσιολογικό όταν αλλάζεις ομάδες, πάντα υπάρχουν οι δοκιμές και τα προβλήματα, τα καλά τριήμερα και τα άσχημα. Προσπαθώ να κατανοώ όσο το δυνατόν περισσότερο.”
Χαρούμενοι δείχνουν και οι δύο πιλότοι της Χαας, Έστεμπαν Οκόν και Όλι Μπέρμαν. Ο Γάλλος πιλότος δείχνει να προσαρμόζεται στο νέο του περιβάλλον και δήλωσε μάλιστα πως νιώθει σπίτι του. Ο Μπέρμαν επιστρέφει στην πίστα, όπου έκανε το ντεμπούτο στην F1, πέρυσι με την Φεράρι. Έγινε ο νεότερος πιλότος της Σκουντερία που εκκινεί σε Grand Prix και τερμάρισε στην 7η θέση, σε ένα τριήμερο που συμμετείχε από το Σάββατο. “Είναι ένα ιδιαίτερο τριήμερο για εμένα και πάντα θα είναι μία ιδιαίτερη πίστα για εμένα”.
ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΣΤΗ ΤΖΕΝΤΑ
Για αυτό το τριήμερο η FIA επέλεξε τις πιο μαλακές γόμες, τις C3,C4 και C5. Είναι ένα σκαλί πιο μαλακές από τις περσινές επιλογές. Οι πιλότοι θα πρέπει να δούνε την απόδοση τους εντός πίστας και μάλιστα στις πρώτες δοκιμές, καθώς η πίστα είναι αρκετά βρόμικη από την σκόνη. Οι συγκεκριμένες επιλογές θα αναγκάσουν τους οδηγούς και τις ομάδες να σκεφτούν την στρατηγική των δύο Pit stop, καθώς η φθορά είναι μεγάλη. O καιρός επίσης είναι καθαρός και οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές όλο το αγωνιστικό τριήμερο
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ
Παρασκευή 18/4:
1ες ελεύθερες δοκιμές: 16:30-17:30
2ες ελεύθερες δοκιμές: 20:00-21:00
Σάββατο 19/4:
3ες ελεύθερες δοκιμές: 16:30-17:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 20:00-21:00
Κυριακή 20/4:
Αγώνας: 20:00
Δείτε εδώ το πρόγραμμα και τα αποτελέσματα του ΠΑΟΚ