Η σεζόν 2025 στη Formula 1 ξεκίνησε με όνειρα τίτλου για τη Ferrari, καθώς η άφιξη του Λιούις Χάμιλτον αναζωπύρωσε τις ελπίδες των tifosi. Όμως, έξι αγώνες μετά, τα αποτελέσματα και η 4η θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών απέχουν πολύ από τις προσδοκίες και η πίεση στη Scuderia και στον επικεφαλής Φρέντρικ Βασέρ γίνεται ολοένα και εντονότερη.

Παρότι υπάρχουν πολλές ερμηνείες για το άσχημο ξεκίνημα του Χάμιλτον στη νέα του ομάδα, η εικόνα στον αγώνα του Μαϊάμι ήταν -ξανά- αποκαρδιωτική συνολικά για τη Ferrari. Ο Χάμιλτον τερμάτισε όγδοος, ένα ολόκληρο λεπτό πίσω από τον νικητή Όσκαρ Πιάστρι, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ περιορίστηκε στην έβδομη θέση. Ένα αποτέλεσμα που, ενόψει της πρώτης εντός έδρας εμφάνισης στο Ίμολα, μόνο ελπίδα δεν εμπνέει…

Ο Βασέρ βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Είναι η πρώτη χρονιά που η ομάδα φέρει εξ ολοκλήρου τη δική του σφραγίδα από την τεχνική ομάδα, μέχρι τους οδηγούς και τη φιλοσοφία εξέλιξης. Η απόφαση να επανασχεδιαστεί πλήρως το μονοθέσιο, εγκαταλείποντας τη βάση του 2024 που είχε δείξει σημάδια ανταγωνιστικότητας, έχει προκαλέσει προβληματισμό. Τα τεχνικά ζητήματα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, και η γενικότερη αστάθεια, δεν δικαιώνουν την τολμηρή προσέγγιση.

Formula 1: Ο κρίσιμος ρόλος των αναβαθμίσεων και ο Αντονέλι

Την ίδια ώρα, η νίκη του Χάμιλτον στο Sprint στην Κίνα και το βάθρο στο sprint του Μαϊάμι δείχνουν ότι έχει ακόμη τη σπίθα μέσα του. Όμως η Ferrari οφείλει να του δώσει τα μέσα για να παλέψει.

Σχεδόν όλες οι ομάδες, όπως και η Ferrari, φέρνουν αναβαθμίσεις ενόψει της Ίμολα και της τριπλής αγωνιστικής εβδομάδας. Το πόσο θα αποδώσουν αυτές οι αναβαθμίσεις πιθανώς να κρίνουν πολλά για τη σεζόν 2025. Συγκεκριμένα, αν τα αναβαθμισμένα εξαρτήματα στην Ίμολα και στη συνέχεια στη Βαρκελώνη δεν αποδώσουν για τη Ferrari, τότε η ομάδα ίσως αναγκαστεί να στρέψει το βλέμμα της ήδη στο 2026.

Μέσα σε αυτό το τοπίο απογοήτευσης, ο 18χρονος Κίμι Αντονέλι έρχεται να προσφέρει μια ανάσα αισιοδοξίας για τους Ιταλούς φίλους της Formula 1. Ο νεαρός χαρισματικός οδηγός της Mercedes έχει δημιουργήσει ένα κύμα ενθουσιασμού, τη λεγόμενη «Kimi-mania» και θα αποτελέσει πόλο έλξης για τους Ιταλούς στην Ίμολα εκτός από τη Ferrari. Ο Αντονέλι δείχνει ότι το μέλλον του ιταλικού motorsport είναι λαμπρό.

Για τον Χάμιλτον, όμως, το παρόν είναι αυτό που μετρά. Η πίεση είναι τεράστια όχι μόνο για επιδόσεις, αλλά και για να αποδείξει πως η επιλογή του να ντυθεί στα κόκκινα ήταν η σωστή. Και για τη Ferrari, η Ίμολα δεν είναι απλώς ένας ακόμη αγώνας. Είναι η ευκαιρία να αντιστρέψει το κλίμα ή να επιβεβαιώσει πως το 2025 χάθηκε νωρίς.