Ο Ραζβάν Λουτσέσκου έδωσε μία μεγάλη συνέντευξη στην οποία μίλησε για όλους και για όλα μετά το «διαζύγιό» του με τον ΠΑΟΚ.
Ο Ρουμάνος τεχνικός μίλησε στο κανάλι της Foxbet και τον Κυριάκο Κυριάκο, εξηγώντας το πως ήρθε το πρωτάθλημα του 2024, τονίζοντας πως ήταν η μόνη χρονιά που δεν υπήρχε πίεση από την πλευρά της διοίκησης.
Παράλληλα, αποκάλυψε μία συζήτηση που είχε με έναν οπαδό μετά την πρόκριση στο Ισραήλ, ενώ ανέφερε πως όταν δημιουργείς μεγάλες προσδοκίες, τότε το ρίσκο είναι μεγάλο.
Χαρακτηριστικά σημείωσε πως: «Αν δημιουργείς τεράστιες προσδοκίες, το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο. Θα πω πράγματα που ίσως για πολλούς δεν θα είναι ευχάριστα. Ο ΠΑΟΚ είναι μία ομάδα που τα τελευταία 100 χρόνια, έχει εννιά κύπελλα. Άρα δεν είναι μία ομάδα που έχει την κουλτούρα του νικητή, ενώ το πως δεν κέρδιζε υπάρχουν πολλές ιστορίες.
Μία τεράστια και σημαντική πραγματικότητα, ήταν ότι υπέφερε κάτω από αδικία, από άδικες καταστάσεις. Ξέρεις πολύ καλά τον «πόλεμο» ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα που καταλήγει σε ταλαιπωρία στις περισσότερες περιπτώσεις. Ο κλεμμένος τίτλος. Είναι ο κλεμμένος τίτλος. Κι αυτή είναι μία από τις πιο σημαντικές αποδείξεις για αυτά που υπέφερε ο ΠΑΟΚ στο παρελθόν αντιμετωπίζοντας ομάδες της Αθήνας. Αν δεν έχεις λοιπόν αυτή την κουλτούρα του νικητή, ο κόσμος δεν ξέρει πως κερδίζει, πως να χειρίζεται και πως να διαχειρίζεται καταστάσεις. Κι όταν δημιουργείς αυτή την υψηλή προσδοκία και έρχεται αμέσως ένα αρνητικό αποτέλεσμα, είναι πολύ περίπλοκο να μπορέσεις να το διαχειριστείς. Γιατί πας και βλέπεις κατευθείαν, πηδώντας, ότι είσαι πρωταθλητής. Και ένα παιχνίδι μπορεί να σε κάνει να αρχίσεις να αμφιβάλλεις για τον εαυτό σου και να πεις, μα πως θα κερδίσω τον τίτλο αν δεν είμαι ικανός να κερδίσω αυτό το παιχνίδι αντι να πεις, εντάξει, παλεύουμε, πάμε παιχνίδι με παιχνίδι. Δεν δημιουργούμε αυτές τις προσδοκίες αλλά πάμε να παλέψουμε για τον τίτλο, προετοιμάζοντάς τους να κερδίσουν.
Αυτό είπα και στον κύριο Σαββίδη, ότι η μόνη σεζόν που δεν είχα κανενός είδους όχι, είχα μία πίεση: να προκριθούμε στους ομίλους του Europa Conference League. Αυτή ήταν η πίεση. Λέγαμε ότι πρέπει να προκριθούμε και μετά ό,τι είναι να έρθει ας έρθει. Θα το απολαύσουμε. Και είπα στον κύριο Σαββίδη ότι η μόνη χρονιά που δεν ένιωσα πίεση ήταν αυτή, το 2023 με 2024. Κανείς δεν μας υπολόγιζε.
Θυμάμαι πως μετά τη νίκη με 4-1 επί της Μπεϊτάρ ομάδα οπαδών ήρθε στο ξενοδοχείο και συζητήσαμε. Ένας από αυτούς μου είπε πως δεν ξέρει πως περάσαμε αυτόν το γύρο, αλλά σίγουρα θα πρέπει να κάνω θαύμα για να περάσουμε τον επόμενο. Αυτό ήταν το αίσθημα εκείνη τη στιγμή. Και περάσαμε και αρχίσαμε να το απολαμβάνουμε.
Όταν ξεκίνησε η χρονιά, μετά από λίγο καιρό ήμασταν έξι βαθμούς πίσω από την κορυφή και τρεις ομάδες μπροστά μας και πραγματικά δεν υπήρχε αίσθημα κάποιας πίεσης. Κερδίσαμε στο Ελσίνκι, το απολαύσαμε με αυτόν τον τρόπο. Η ομάδα έπαιζε καλά, βελτιωνόταν. Πάλι οι μεταγραφές έγιναν την τελευταία στιγμή. Αρχίσαμε να κερδίζουμε, να ανεβαίνουμε και κανείς δεν μας υπολόγιζε. Και τελικά καταφέραμε να κερδίσουμε.
Όταν δημιουργείς τόσο μεγάλες προσδοκίες, όταν θα έρθει μία δύσκολη κατάσταση είναι δύσκολο να την ελέγξεις. Όπως συνέβη φέτος με όλους αυτούς τους τραυματισμούς και μετά η ομάδα αρχίζει να χάνει αυτοπεποίθηση να χάνει την ταυτότητά και αυτό δημιουργεί μία τεράστια πίεση που είναι αρνητική, σε επηρεάζει. Για αυτό το λόγο λέω πως είναι σημαντικό το πως θέτεις αυτόν τον στόχο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λουτσέσκου: «Νιώθω λύπη και απογοήτευση, άρχισα να αγαπάω τρομερά τον ΠΑΟΚ»
Οι νικητές πρέπει να έχουν ισορροπία. Η νοοτροπία του νικητή δημιουργείται, δεν την έχει από τον Θεό, δημιουργείται.
Δείτε όλη τη συνέντευξη παρακάτω…